donderdag 7 januari 2010

1 JAAR TWITTER


Hieperdepiep hoera! Nee, er is niemand jarig, maar ik heb wel iets te vieren, want vandaag Twitter ik precies 1 jaar. Tijd voor een feestje!

Lange tijd heb ik Twitter echter afgezworen. Is het nu zo interessant dat ik weet wanneer diegene op de plee zit of zijn kon afveegt? Wat is het nut om te weten dat Pietje nu in Amsterdam is? Ik was sceptisch, zeer sceptisch, maar toch heb ik me aangemeld en het eens geprobeerd. In het begin was het zwoegen, niet weten hoe ik interessante mensen kon vinden en wat ik er zelf op moest zetten? Je geeft een stuk privacy bloot, maar geeft dat?

We zijn een jaar verder en ik kan het bijna niet meer missen. Twitter is informatie inwinnen, informatie geven, flinke discussie, maar bovenal enorm gezellig. Soms lijkt het of je in het café op de hoek bent beland.

Door Twitter heb ik het afgelopen jaar veel nieuwe interessante mensen ontdekt. Sommigen heb ik nog nooit gezien, maar het meer en deel heb ik intussen ontmoet. Het is vooral erg leuk dat op een gegeven moment een aantal collega's en vrienden zijn mee gaan Twitteren, waardoor digitaal en in real-life hand in hand samen gaan.

Ik kan nog uren over Twitter lullen, maar het is vooral een kwestie van zelf ontdekken. Doe je het nog niet, ga er eens mee aan de slag. En aan degene die al fan zijn, ik hoop dat jullie het tot in eeuwigheid vol houden.

Geen opmerkingen: